30 Nisan 2010 Cuma

AŞK-I MEMNU VE TOPLUMSAL AHLAKIMIZ SORUNSALI









bu diziden örnek resimlerin ardından konuya artık giriş yapabilirim. aşk-ı memnu dizisini izleyen, izlemeyen çoğu kişinin diziye karşı bir önyargısı olduğunu görüyorum. 
toplumun ahlakına zarar verdiği gibi katılmadığım düşünceler ağırlıkta bu grupta. paylaşmak istediğim ise bu konuda facebook hesabımda arkadaşlarımla yaşadığımız yorum trafiği.

aşk-ı memnu facebook fan grubunda yayınlanan aşk-ı memnu dizisi sonu senaryolarını kendi sayfamda paylaştım. aşk-ı memnu nasıl bitsin anketiydi bu bir nevi. buyrun hatta facebook hesabınız varsa işte buradan tıkırdatarak ulaşabilirsiniz.

bu paylaşımımın altına birkaç arkadaşım ile yorumlaştık. 



ARKADAŞ B:

ansızın bitsin. özür dilesinler türk halkından.

ARKADAŞ A:

bence de şu an bitsin, özür dilemeseler de olur, bir an evvel bitsin de


ROSEİN:
bitmesin suyunu çıkarana kdr devam ettirsinler, bihterin 3 cocuuğu olsun, nihalin 5. matmazel bile birini bulup evlensin. beşir ölüm döşeğinden dönsün. nihal behlülü beşirle aldatsın ve skoru eşitlemiş olsun. adnan iflas etsin, süleyman amcalara loto çıksın. vs.


ARKADAŞ A:

:O)) çok eğlendim



ARKADAŞ B:

Zanlılardan Sevgi P. ifadesinde, Mehmet Kırca, başka birisiyle imam nikahıyla olarak birlikteydi ondan ayrılacağını söylemesi üzerine kaçarak onunla evlendim. İki de çocuğumuz oldu. Bir süre önce aslında o kadından ayrılmadığını ve ondan bir çocuğu olduğunu öğrendim. Bir de cezaevinde olan ağabeyimin eşiyle ilişkileri olduğunu birbirlerine çektikleri telefon mesajlarından öğrendim. Bu yüzden kocamı sevmiyordum. İstanbul'a çalışmaya geldiğinde, 10 yıldır annemle dost hayatı yaşayan Mahsuni Y. ile ilişkiye girmeye başladık. Engel olarak gördüğümüz kocamı ortadan kaldırıp Mahsuni ile evlenecektik. Annemin bu durumdan hiç haberi olmadı. Yaptığımız plan gereği telefon ederek kocamın yerini öğrendim. En son Pendik'te hamamda olduğunu söylemişti. Bu bilgiyi Mahsuni'ye verdim. Mahsuni de onu hamamın çıkışında bekleyip öldürdü. Başarabilseydik annemi bırakıp Mahsuni ile birlikte kimsenin bulamayacağı bir yere kaçarak evlenecektik" dediği öğrenildi.
ARKADAŞ B:

ANNENİN İFADESİNDE DRAMATİK HİKAYE ÇIKTI

Yardım yataklıktan hakkında işlem yapılan Melek Ö.de ifadesinde, "Küçük yaşta bir öğretmenle evlendim. Biri kız 3 çocuğumuz oldu. Ardından kocam beni terk etti. Çocukları çalışarak liseyi okuttum. Sonra başımıza gelmedik kalmadı. Büyük oğlumu evlendirdim hemen arkasından gasptan 25 yıl ceza aldı. Halen cezaevinde yatıyor. Diğer oğlum Fırat Nehri'ne atlayarak intihar etti. En son da kızım Sevgi de 10 yıldır birlikte yaşadığım dostumu elimden aldı ve ona cinayet işletti. Benim bu cinayetten haberim yoktu" dediği belirtildi.

İfadelerinin ardından Sevgi P. ve Melek Ö. ve Mahsuni Y. Pendik Adliyesi'ne sevkedildi.


ARKADAŞ A:

tek fark ekonomik durumları diyorsun. aslında ben diyorum :O))
Şu var ama özellikle behlülle bihtrin bir sahnesine denk gelmiştim, orda hemen müzik değişiyor, romantizm, hüzün vs kokan müziklerle bilinçaltına yazık kavuşamıyorlar vb msj gidiyor. İzleyen ve böyle düşünen arkadaşlarım var hatta.

neyse gülinin paylaşımını da katlettik ama, alt metin mesajlarla insanlar zihnine bu tür ilişkilerin aslında meşru olduğu fikri enjekte ediliyor bence de.





halen devam edecekti bu yazışmalar, neyseki saat geç oldu da kapandı konu. aşkı memnu hakkındaki iki farklı   görüşün savunmalarını görmüş oluyorsunuz böylece.

toplumun ahlakı kısmında ortak noktaya varamasak ta, iki kısmın birbirine düşme ihtimali bihterin şirretleşme şiddetiyle orantılı olarak artıyor :D 

izleyenler de kendiyle övünüyor, izlemeyenler de bununla gurur duyuyor. iki tarafta birbirlerini 
'aa sen izliyomusun bu boş diziyi', 
ya da 
'aa nası izlemezsin türkiye çalkalandı dün gece'

şeklinde kendilerine bir pay çıkarma derdindeler.

bense 
'aa nası izlemezsin kııııız dün gece nişanı bozdu hem de o çocukla. üstüme kuma getirse gıkım çıkmaz yaww'
diyen kısımdanım :D

herkese iyi seyirler.
sabredip okuyanlara sevgilerimi yolluyorum.

❤❤❤ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails